De tweede dag! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Roel en Liek Jong - WaarBenJij.nu De tweede dag! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Roel en Liek Jong - WaarBenJij.nu

De tweede dag!

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Roel en Liek

06 Juni 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Maandag 5 juni 2017

Vandaag heerlijk uitgeslapen tot 8 uur! Dat is een fijne tijd om geen last te hebben van de jetlag! Lekker vroeg eruit om te gaan ontbijten. Er is ruime keus en vooral lekkere broodjes met gebakken eitjes, jammie! Het kijkt deze ochtend een beetje bewolkt/zonnig, we gaan vandaag lekker rustig aan doen om bij te komen van de lange reis.

We zijn naar de premium outlet mall in Orlando gegaan. En jaja... Vandaag al een ritje in onze cabrio. Wel spannend, aangezien het steeds zomaar vanuit het niets kan gaan regenen, maar dan ook echt hard regenen. Gelukkig droog aangekomen en lekker weer plakkerig warm. Allereerst bij aankomst van de outlets zagen we een groep chinezen die een dansje deden om de Nike winkel in te gaan... We hebben hierom enorm staan lachen, dat zie je in Nederland niet gebeuren. Wat is het groot! En heeel veeeel winkels, een grote shopwalhalla voor Liek! En toevallig was de eerste winkel de michael kors waar ik binnen 10 minuten al flink geslaagd was! Verder heerlijk rond gelopen en gewinkeld. Paar broeken gekocht en beide een zonnebril en de rest laten we over voor de volgende outlet mall deze week.

Na het shoppen lekker even bij het hotel in het zwembad die heerlijk verwarmd is voor in de avond.
Rond 6 uur lekker naar de kamer douchen en klaar maken om ergens lekker te gaan eten. Vanmiddag in de outlet zei de verkoopster vanuit de sunglasseshut dat we bij de Bahama's breeze moesten gaan eten en een andere klant in de winkel bevestigde dit... En je raad het al wij gaan daar gewoon op af! We komen daar aan en het ziet er al leuk uit met een vrolijke meneer die op z'n gitaar staat te pingelen. We kiezen voor een tafeltje buiten want het is nog lekker warm. Vanavond gaan we als voorgerecht voor een Caesar salad en als hoofdgerecht heeft roel weer een Burger en ik een pasta met kip... Dat was echt heeel erg lekker! Tijdens het eten waren onze glazen van een 0,5 L half leeg (waar ik normaal een hele avond op teer) en onze serveerster kwam al weer met twee nieuwe volle glazen en daarna weer... Zonder te bestellen ik snapte er niets van, keek daarna op de kaart het bleek dus dat dit restaurant gratis bijvult... Dat zie je in Nederland nou nooit voor 3 euro bij het eten onbeperkt drinken. Wat ik vooral ook zo grappig vind om te zien hier in Amerika is dat iedere serveerster ook eigen tafels heeft en er is dan ook echt niemand anders die je iets vraagt of bij je langs komt. Leuk om te zien! Ondertussen speelt die vrolijke meneer gezellige muziekjes en er wordt gedanst en er is interactie met de gasten. Goede aanrader dus dit restaurant!

Na het eten hebben we besloten om nog even bij Disney Springs te gaan kijken omdat het tot 12 uur vannacht is geopend. Onderweg daarna toe is het al een beetje donker en ik kijk m'n ogen uit vanuit de auto.. Allemaal restaurants en winkels langs de hoofdweg met allemaal verlichting en grote borden langs de weg wat je normaal alleen in films ziet. Geweldig om het nu eens in het echt te zien!

Aangekomen bij Disney springs! Wat ziet het er allemaal super gaaf uit. Allee is mooi gemaakt en het is een soort winkelcentrum tussen de meertjes met veel Disney winkels etc maar ook gewone winkels om te shoppen. Ook volop restaurantjes en entertainment. We hebben hier fijn rondgelopen en verschillende winkels gezien. Hier zit de grootste Disney winkel die ik ooit in m'n leven gezien heb... Echt wauw! Als kind in een snoepjeswinkel. Als ik al een kind zou hebben zou m'n portomonnee leeg zijn geweest! Ook een LEGO winkel, wat kunnen ze daar toch mooie dingen mee maken, mooi om te zien. Verder lekker gewandeld en alles bekeken. Om 10 uur lekker terugrijden naar het hotel en naar bed want morgen gaan we een dagje atttactieparken!