Ons vertrek en eerste dag Florida - Reisverslag uit Hollandale, Verenigde Staten van Roel en Liek Jong - WaarBenJij.nu Ons vertrek en eerste dag Florida - Reisverslag uit Hollandale, Verenigde Staten van Roel en Liek Jong - WaarBenJij.nu

Ons vertrek en eerste dag Florida

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Roel en Liek

06 Juni 2017 | Verenigde Staten, Hollandale

Zondag 4 juni 2017

Het was dit weekend eindelijk zover, waar we lang naar uitgekeken hebben. Zaterdag thuis alles opgeruimd en klaargemaakt voor vertrek. We wilde eigenlijk nog proberen te slapen maar helaas dat werd voor Roel maar een klein uurtje en voor mij helemaal niet... Tja al die zenuwen!

Rond half 4 klaar om te gaan, nog even kijken of het allemaal in de Swift meegaat,maar gelukkig was dat geen probleem. Het was heerlijk rustig op de weg en we waren snel bij Schiphol.
Ook bij Schiphol ging het allemaal vlotjes en hebben we even lekker een ontbijtje genomen. Rond 7 uur gingen we boarden en om 8 uur de lucht in, voor het eerst een lange vlucht voor Angelique.. spannend!
Gelukkig hebben we wat uurtjes kunnen slapen in het vliegtuig, naast het kijken van filmpjes en opeten van de maaltijden ging deze vlucht sneller als verwacht. Daarna moesten we overstappen in Detroit, ik vind het allemaal wel spannend die Amerikanen op het vliegveld kunnen echt niet vrolijk kijken of normaal vragen wat je komt doen krijg er helemaal de zenuwen van....

Tijdens de twee uurtjes wachten voor het boarden maar even naar de macdonalds, jammie jammie ook die hebben ze hier! Rond 12 uur boarden voor onze vlucht naar tampa. Nog 2,5 uur vliegen en we zijn in Florida. Tijdens de vlucht veel bewolking en regen gezien, dat was een beetje balen maar zodra we vanuit het vliegveld buiten waren leek het wel alsof je de Bush van burgers zoo inliep. Plakkerig warm!! We zijn gelijk naar de auto verhuur gegaan en hebben onze huur auto opgehaald! Wauw!!!! Wat een gave auto! Een witte Mustang cabrio! We mogen niet klagen om hier een weekje in rond te moeten rijden. Onderweg kijk ik m'n ogen uit. Alles is zo groot, echt bizar! Onderweg ook alleen maar grote auto's maar ook vooral veel borden om ergens te eten met plaatjes.... Je krijgt er gewoon zin in om overal even aan te schuiven. Voor ons eerste hotel was anderhalf uurtje rijden, heerlijk met de ramen allemaal open. Onderweg een flink regenbuitje gehad maar heel gauw daarna is het weer droog en heel tropisch warm en het zweet breekt je uit haha.

Bij het hotel aangekomen gearriveerd in onze hotelkamer met kingsize bed. We zijn boodschappen gaan doen bij de Publix supermarkt, erg groot en wat hebben ze veel! Terug bij het hotel even lekker gegeten aan het zwembad wat savonds erg mooi verlicht is. Deze avond lekker gaan douchen en vroeg naar bed om 10 uur Amerikaanse tijd. We zijn inmiddels al bijna 24 uur wakker!

Roel en Liek

Het is bijna zover! Wij gaan naar Florida. Nog een paar nachtjes en dan gaat onze reis beginnen. Omdat er zes uur tijdsverschil is, wordt het lastig iedereen persoonlijk onze verhalen te kunnen vertellen. Wij vinden het leuk om jullie via deze reisblog op de hoogte te houden van onze vakantie. Wij gaan ons best doen het zorgvuldig bij te houden! Groetjes!

Actief sinds 30 Mei 2017