Dag 8, Everglades en Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Roel en Liek Jong - WaarBenJij.nu Dag 8, Everglades en Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Roel en Liek Jong - WaarBenJij.nu

Dag 8, Everglades en Naples

Blijf op de hoogte en volg Roel en Liek

12 Juni 2017 | Verenigde Staten, Naples

Dag 8 naar de everglades en Naples

Vandaag vroeg op in Miami, niet omdat het moet maar vanwege een vreselijke verkoudheid, denk van de airco. Maar ach, het uitzicht is gelukkig om van te genieten! Helaas moeten we daar vandaag afscheid van nemen. Het zit erop in Miami Beach.
Vandaag gaan we naar de everglades, een moeras waar de krokodillen hier leven. We hebben een anderhalf uur gereden en kwamen bij het bezoekerscentrum aan.

We hebben een tramtour geboekt. Dit is een soort treintje wat door het moeras heen rijdt. De Tour zou twee uur gaan duren dus echt te lopen is het niet en zeker vandaag niet, nu snap ik "Florida de sunshine state". Het was bloedjeheet vandaag! En in de zon zou je levend verbranden, dus blijven smeren maar! Ook werd ons aangeraden een deet met 40% alcohol te kopen omdat hier erg hongerige pikbeestjes zouden zitten... Na 1 minuut uit de auto hadden we al flinke muggenbultjes dus hebben we deze maar gekocht en moet zeggen deze werkte super! Zouden ze in Nederland moeten hebben.

Tijdens de Tour veel gezien en wordt ons veel vertelt. Verschillende soorten reigers en vogels, tja die deden me niet zo veel wij kwamen voor de alligators. Tot m'n verbazing na een uur nog geen alligator gezien en begon al flink te balen. Gelukkig daarna wel een aantal alligators gezien maar vooral in het water en niet op de weg. Het zou ook veel te heet zijn om in deze maanden de krokodillen op de weg te zien liggen aangezien deze zich koel moeten houden in het water werd ons vertelt. Januari, Februari en Maart zou je ertussendoor lopen. Helaas! Maar wel gaaf om ze van maar een paar meter afstand te zien en het was verder een mooi natuurgebied. Hebben we dat ook weer meegekregen deze reis.

Na de Tour die bij ons dus 2,5 uur duurde zijn we nog 1,5 uur gereden naar Naples. Op naar ons laatste zelf geboekte hotel. Het is een mooi leuk hotel en prima voor een nachtje. Allereerst even lekker gedoucht en opgefrist, dat was nodig na al dat gezweet vandaag. Daarna op zoek naar een lekker restaurantje. We moesten eerst ergens gaan pinnen en dit ging onderweg helemaal mis. We konden nergens fatsoenlijk bij een pinautomaat komen waardoor we uiteindelijk op de verkeerde weghelft belande en tegen het verkeer in reden, alleen maar getoeter... Oeps, het is ook lastig om als Nederlander dit verkeer allemaal te begrijpen. Gelukkig niks gebeurd en zijn we daarna toch nog bij een pinautomaat terecht gekomen en hebben we het restaurant ook gevonden. Wel de hele dag lekker cabrio gereden in de mustang. Helaas morgen ook de laatste dag met deze fantastische auto.

Het werd vandaag een outback steakhouse. Pfff als je die menukaart ziet krijg je trek in vanalles en wil je alles proberen. Voorgerecht en hoofdgerecht besteld maar uiteindelijk zat ik al vol na m'n voorgerecht, die Amerikaanse porties zijn niet voor mij weggelegd. Tja, dan vragen ze of je een container wil om het mee naar huis te nemen. Schijnbaar heel normaal hier iedereen liep met bakjes in tasjes het restaurant uit.

Voor het dessert zijn we naar de cheesecakefactory gereden. Ooooooh als je hier binnen komt en voor de etalage van de cheesecake's staat wordt je heel hebberig. We hebben beide een stuk besteld maar na een half stukje zat ik al weer vol, lekker maar oh wat machtig!
Maar weer mee naar het hotel nemen om het daar morgen verder op te eten haha.

Daarna bedachten we nog even op de pier te gaan kijken in Naples waar je dolfijnen zou kunnen spotten. We hebben de auto geparkeerd en ik zie alleen maar mensen krabben.. Ondertussen worden we aangevallen door denk wel honderden muggen. De een na de ander moet je van je lijf af slaan. Hmmmm moeten we dit wel doen. Je denkt het valt misschien zo wel mee, maar hoe dichter bij de pier hoe erger het werd. Alleen maar mensen die in het rond aan het slaan waren en aan het krabben over hun hele lijf. Ik wilde weg! We zijn omgedraaid want konden al bijna niet meer lopen van de jeuk. Vreselijk!
Morgen gaan we terug en dan sprayen we ons eerst maar even in met de deet spray die we bij de everglades hebben gekocht. Nou dit wordt lekker slapen met wel meer als 40 muggenbulten.....bah jeuk jeuk