Het is bijna zover! Wij gaan naar Florida! - Reisverslag uit Druten, Nederland van Roel en Liek Jong - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! Wij gaan naar Florida! - Reisverslag uit Druten, Nederland van Roel en Liek Jong - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover! Wij gaan naar Florida!

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Roel en Liek

30 Mei 2017 | Nederland, Druten

Nog een paar nachtjes en dan kan het avontuur in Florida gaan beginen!

Wij vinden het leuk om jullie door middel van een reisblog op de hoogte te houden van onze reis. Ik zal dan ook gaan proberen jullie op deze manier op de hoogte te houden wanneer wij in Florida zijn.

Het leek allemaal zo lang te duren, maar oh wat is de tijd snel gegaan....
Dit weekend is het al zo ver! Wij gaan zondagochtend om 8.00 uur al de lucht in, dit betekend dat wij zaterdagnacht al zullen vertrekken naar schiphol en onze reis kan gaan beginnen. Zaterdagnacht maar weinig slapen, zodat we op deze lange vlucht veel slaapuurtjes kunnen proberen te maken. Ik vind het wel spannend hoor, voor het eerst zo'n lange vlucht!

Omdat het mijn eerste verre reis is, moet ik proberen overal over na te denken. Gelukkig ben ik inmiddels voorzien van een paspoort en een visum voor in Amerika want dit had ik natuurlijk nog niet.

De hotels zijn inmiddels allemaal geboekt en ook de huurauto is gereserveerd. Wat een prachtige hotels zijn er in Florida te vinden voor maar weinig geld. Wij hebben drie verschillende hotel's geboekt voor in onze vakantieweek en er is een hotel geboekt voor een hele week omdat Roel dan moet gaan werken. We hebben een Ford Mustang cabrio gehuurd waarmee wij door Florida mogen gaan touren, nja in dit geval zal Roel heel veel rijden, want ten eerste mag ik het nog niet en ten tweede durf ik het ook niet in zo'n groot land.

Voor deze reis hebben we nagedacht wat we nou eigenlijk allemaal graag wilde zien en wat we vooral echt willen doen. We hebben een reisplanning gemaakt , omdat we in verschillende plaatsen willen overnachten en veel uurtjes met de auto moeten rijden was dit belangrijk bij het boeken van de hotels. Deze planning is natuurlijk een ongeveer planning, we weten niet of het ook allemaal zo zal gaan verlopen.

Rond 9.00 uur Nederlandse tijd zullen wij aankomen in Florida op de luchthaven van Tampa waar het dan pas 15.00 uur is. Omdat wij eerst vakantie gaan houden zullen wij bij aankomst meteen de huurauto pakken en richting Orlando rijden dit is ongeveer nog 1,5 uur rijden. Daar is ons eerste hotel geboekt voor vijf nachten. In Orlando gaan we gaan genieten van de Outlet malls en het zwembad maar vooral ook van de themaparken zoals Disney World Magical Kingdom en Sea World. Vrijdag 9 juni gaan wij vanuit Orlando richting Miami rijden wat ongeveer 4 uur rijden is. Daar hebben wij een hotel geboekt op Miami Beach. In Miami zullen wij vooral gaan genieten van het prachtige uitzicht en het mooie strand van Miami wanneer het weer dit toelaat, er zal vast nog meer te doen zijn, maar dat zien we daar wel. Op zondag 11 juni vertrekken wij richting Naples met onderweg een tussenstop bij het Everglades National Park, een moeras waar vooral krokillen te spotten zijn... heel erg spannend. Vervolgens zullen wij verder rijden naar ons Hotel in Naples. Vanaf het Everglades park is het nog ongeveer een uurtje rijden. Wij slapen één nachtje in Naples waar we graag bij de pier gaan kijken om dolfijnen in het wild te spotten. Maandag 12 Juni vertrekken wij met auto weer richting tampa en dit is ongeveer nog drie uurtjes rijden. Hierbij zit de vakantie van Roel erop en mag hij aan de slag. We worden deze maandagavond op het vliegveld opgehaald om naar ons laatste hotel te worden gebracht in Madeira beach, hier overnachten wij tot onze terugvlucht. Prachtig hotel waar ik heerlijk mag genieten van alles wat we hebben meegemaakt en vooral van het uitzicht en het hotel in Madeira Beach... nou oke, ik zal ook één of twee keer eens meegaan naar de Wasserij om bij het werk van Roel te gaan kijken, waarschijnlijk heel interessant om te zien wat hij nou altijd doet wanneer hij weer voor een week van huis af is richting Amerika. Vervolgens is onze terugvlucht op Zaterdag 17 Juni om half 7 in de avond. (half 1 Nederlandse tijd) en wij zullen om 12.00 uur Nederlandse tijd weer landen op Schiphol.

Inmiddels liggen de koffers klaar om gepakt te worden, Liek heeft natuurlijk de koffer al half ingepakt en dit zal tot aan zaterdag nog wel een aantal keer in en uitgepakt worden. Iniedergeval zijn de belangrijkste spullen om mee te nemen in huis gehaald en is het alleen nog een kwestie van alles in de koffers zien te krijgen, wat voor Liek nogal een dingetje is.

We hebben er enorm veel zin in om er samen een prachtige reis van te gaan maken.
Wij hopen jullie via deze reisblog op de hoogte te kunnen houden van ons avontuur in Florida.

Liefs, Roel en Liek